Przejdź do głównej zawartości

Jak walczyć z wilgocią w aucie?

Jak walczyć z wilgocią?12 slajdów

Duże wahania temperatury, śnieg wnoszony na butach do wnętrza auta, oblodzone wloty układu wentylacyjnego – to wszystko sprawia, że wewnątrz samochodu może zrobić się naprawdę mokro
Zaparowane szyby, nieprzyjemny smród stęchlizny we wnętrzu, kłopoty z elektroniką, rdza – to wszystko efekty problemów z nadmiarem wilgoci w aucie, które z reguły nasilają się, kiedy robi się chłodno. No cóż, to czysta fizyka. Chłodne powietrze jest w stanie zmagazynować znacznie mniej pary wodnej od powietrza rozgrzanego. Kiedy powietrze się ochładza, zawarta w nim woda nie znika, lecz się skrapla.Do wnętrza samochodu trafia mnóstwo wilgoci – nie chodzi tu tylko o śnieg, który zimą wnosimy na butach, lecz także o olbrzymie ilości pary wodnej w powietrzu wydychanym przez pasażerów i o wodę, która dostaje się do kabiny przez uszkodzone uszczelki. Dopóki jest ciepło, wentylacja działa poprawnie i regularnie korzystamy z klimatyzacji, która skutecznie osusza powietrze, problemu zwykle nie ma, chyba że woda do kabiny leje się litrami. Za to zimą wilgoć tak łatwo z wnętrza samochodu nie znika.
Źródłem problemów, obok praw fizyki, są też zwykłe zaniedbania eksploatacyjne i złe nawyki użytkowników aut. Często wystarczą naprawdę proste i niemal bezkosztowe zabiegi, żeby pozbyć się nadmiaru wilgoci z samochodu. Pierwsza rzecz do sprawdzenia to filtr kabinowy – jeśli jest zapchany brudem, cyrkulacja powietrza staje się zakłócona i o skutecznym przewietrzaniu wnętrza nie ma co marzyć.
Drugi typowy problem zimą to... niechlujne odśnieżanie. Kierowcy bardzo często usuwają śnieg i lód tylko z szyb, a pozostawiają jego grubą warstwę na podszybiu, tam, gdzie przeważnie znajdują się wloty powietrza do układu wentylacyjnego – jeśli nie odśnieżycie kratek, efekt będzie taki, jakby włączyć wentylację w trybie obiegu wewnętrznego, i na zimnych szybach będzie się skraplała para wodna z powietrza.
Warto też zaglądać w zakamarki wnętrza i regularnie się upewniać, czy nie zbiera się w nich woda – kiedy jest zimno, sztywnieją uszczelki i znacznie słabiej chronią wnętrze przed przedostawaniem się do niego wody.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

2014  Bugatti  Veyron 16.4 Mansory Vivere Prędkość maksymalna 410 kph / 255 mph   0-100 kph 0-60 mph 2,5 sekundy   Moc i moment obrotowy 1109 KM / 815 kW 1500 Nm przy 2000 rpm   KM / waga 609 KM na tonę   Przemieszczenie W16     8 litrów / 7993 cc   Waga 1820 kg / 4012 lbs   Cena 2 800 000 $

Mercedes-Benz

Jest to nowa składka pick-up marki Mercedes-Benz 58 Przeznaczony do udanych "awanturników", ale bez daty premiery w USA Mercedes-Benz zaprezentował swój nowy   premii pick-up truck  : stylowy, elegancki X-Class.  Pojazd wyposażony jest w średniej wielkości silników napędowych stałe wszystkie koła i V6 o wysokim momencie obrotowym, a ustawiony jest trafić na rynki w Europie i Ameryce Południowej późno 2017 (Nie, USA nie jest na tej liście.) Istnieją dwie główne wersje Pojazd, jeden koncentruje się na użytku terenowego i najlepsze stylizacje drugiej podkreślając Mercedes '. "Dzięki pickup Mercedes-Benz będziemy zamykać jedną z ostatnich luk w naszym portfelu", powiedział CEO Daimlera Dieter Zetsche w oświadczeniu prasowym.  "The X-klasa będzie wyznaczać nowe standardy w rosnącym segmencie." Oba warianty X-Class wygląda bezbłędnie jak Mercedes-Benz (wiedziałbyś nawet bez znaczka), ale pochodzą z kilku cech różnicujących.  Off-road...