Przejdź do głównej zawartości

Ford Expedition – na rodzinne wyprawy

Nowy Ford Expedition10 slajdów

Amerykanie kochają wielkie SUV-y, którymi mogą podróżować w dalekie trasy z całą rodziną, niezbędnym sprzętem, a także – w razie potrzeby – z przyczepą kempingową.
W segmencie tzw. SUV-ów full-size już niedługo zadbiutuje czwarta generacja Forda Expedition, która ma spełnić wszystkie potrzeby aktywnej rodziny. Niestety, nie pojawi się w Europie, ale może być interesującą ciekawostką dla wielbicieli amerykańskiej motoryzacji.
Expedition stanie się znacznie większy od poprzednika - długość wzrośnie o 10,2 cm (do ponad 5,33 m), a rozstaw osi powiększy się o 7,6 cm. Co ciekawe, samochód będzie lżejszy (o 136 kg), dzięki wykorzystaniu aluminium do budowy jego nadwozia.
W kabinie może się zmieścić nawet osiem osób w układzie 2-3-3. Fotele w drugim rzędzie będą przesuwane, ułatwiając w ten sposób wsiadanie do tyłu bez konieczności demontażu fotelika dziecięcego. Szybko i łatwo będzie można również złożyć oparcia wszystkich siedzeń i bez ich wyjmowania uzyskać wielką przestrzeń ładunkową z płaską podłoga. Dla oczekujących jeszcze większej ilości miejsca, w ofercie pozostanie wersja Expedition Max – dłuższa o dodatkowe 2,5 cm.
Nowy Ford ExpeditionNowy Ford ExpeditionFoto: Ford
Downsizing dotarł również do USA, więc pod maską modelu Expedition nie znajdziemy wolnossącego silnika V8. Samochód będzie wyposażony w 3,5-litrowy, turbodoładowany motor EcoBoost, sprzężony z 10-stopniową, automatyczną skrzynią biegów (jak w pikapie F-150). Ford nie podał jeszcze ostatecznej specyfikacji, ale można się spodziewać, że silnik będzie generował większa moc niż dotychczasowe 365 KM. Do wyboru będą wersje tylnonapędowe i 4x4.
Ford zapowiada największe zdolności pociągowe w klasie. Expedition ma być pod tym kątem lepszy od Chevroletów Tahoe i Suburban, które są napędzane silnikami V8. W nowym Expedition łatwiejsze będzie także manewrowanie z przyczepą za sprawą elektronicznego asystenta Pro Trailer Backup Assist i systemu kamer 360 stopni. To ważne informacje, ponieważ ponad połowa amerykańskich klientów rozważa holowanie przyczepy.
Długie podróże wymagają wielu udogodnień dla pasażerów, które uprzyjemnią jazdę. W aucie nie zabraknie oczywiście wielu uchwytów na kubki, schowków, punktów ładowania, funkcji bezprzewodowego ładowania smartfonów i portów USB. Zabicie czasu umożliwi system rozrywki z ekranami w zagłówkach i pokładowe Wi-Fi. Przy okazji Ford naszpikuje swojego dużego SUV-a nowymi systemami czynnego bezpieczeństwa (m.in. adaptacyjny tempomat i monitorowanie martwego pola).
Ford Expedition czwartej generacji trafi do amerykańskich salonów na jesieni. Produkcja modelu będzie odbywać się w zakładach w Louisville, w stanie Kentucky
.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

2014  Bugatti  Veyron 16.4 Mansory Vivere Prędkość maksymalna 410 kph / 255 mph   0-100 kph 0-60 mph 2,5 sekundy   Moc i moment obrotowy 1109 KM / 815 kW 1500 Nm przy 2000 rpm   KM / waga 609 KM na tonę   Przemieszczenie W16     8 litrów / 7993 cc   Waga 1820 kg / 4012 lbs   Cena 2 800 000 $

Mercedes-Benz

Jest to nowa składka pick-up marki Mercedes-Benz 58 Przeznaczony do udanych "awanturników", ale bez daty premiery w USA Mercedes-Benz zaprezentował swój nowy   premii pick-up truck  : stylowy, elegancki X-Class.  Pojazd wyposażony jest w średniej wielkości silników napędowych stałe wszystkie koła i V6 o wysokim momencie obrotowym, a ustawiony jest trafić na rynki w Europie i Ameryce Południowej późno 2017 (Nie, USA nie jest na tej liście.) Istnieją dwie główne wersje Pojazd, jeden koncentruje się na użytku terenowego i najlepsze stylizacje drugiej podkreślając Mercedes '. "Dzięki pickup Mercedes-Benz będziemy zamykać jedną z ostatnich luk w naszym portfelu", powiedział CEO Daimlera Dieter Zetsche w oświadczeniu prasowym.  "The X-klasa będzie wyznaczać nowe standardy w rosnącym segmencie." Oba warianty X-Class wygląda bezbłędnie jak Mercedes-Benz (wiedziałbyś nawet bez znaczka), ale pochodzą z kilku cech różnicujących.  Off-road...